Construirea unei artere de legătură între bulevardele Nicolae Bălcescu și Tineretului, inclusiv a rampelor aferente pasajului suprateran de pe bulevardul Tudor Vladimirescu, și achiziționarea de autobuze cu combustibili alternativi. Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte cu finanţare europeană accesate de Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020.
Concret, a fost prelungit bulevardul Tineretului spre nord, de la strada Gib Mihăescu până la strada Libertății și, în continuare, până la pasajul realizat peste calea ferată pe bulevardul Tudor Vladimirescu prin POR 2007-2013. De asemenea, au fost realizate bretelele de racordare la pasajul existent a arterei Prelungire bulevardul Tineretului, precum și a celorlalte artere de circulație din zonă (strada Ferdinand, strada Ion Referendaru, cartierul Goranu).
Proiectul a avut o valoare totală de 70,2 milioane de lei și o finanțare nerambursabilă de 25,8 milioane de lei, asigurată prin POR 2014-2020. Investițiile au fost realizate în cadrul Axei prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4E, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Investițiile realizate prin proiect au îmbunătățit transportul public prin reconfigurarea a două trasee și înființarea unui nou traseu, care realizează legătura între cartierul Ostroveni, situat în sudul municipiului, și cartierele Nord și Goranu, fără să mai tranziteze zona centrală aglomerată și zonele cu barieră de cale ferată. Totodată, a fost extinsă rețeaua de piste pentru biciclete și a fost dezvoltat parcul companiei locale de transport de călători prin achiziționarea unor vehicule noi, nepoluante. Este vorba despre șapte autobuze cu facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă și pentru nevăzători, sisteme e-ticketing, de supraveghere video, de prioritizare în trafic, de monitorizare și informare a călătorilor. Mai mult, au fost înființate stații noi de autobuz, au fost create alei pietonale, iar arterele de circulație au fost delimitate prin realizarea unor spații verzi.
Prin această investiție, autorităţile locale au urmărit descongestionarea traficului. O problemă cu care se confruntă toate orașele mari din țară, cu atât mai mult unul care este tăiat în două de calea ferată, de la nord la sud. Din acest motiv, până la finalizarea proiectului realizat de muncipalitatea Râmnicului prin POR 2014-2020, traficul rutier între cele două părți ale orașului – zona centrală și cartierele din est – se desfășura cu mare dificultate, șoferii fiind nevoiți să aștepte minute în șir la barierele CFR. „Este proiectul meu de suflet și este unul din proiectele finalizate cu mult timp înainte de termenul limită. Cum s-ar fi circulat în Râmnic fără aceste bretele? În plus, pe lângă infrastructura rutieră, am achiziționat și aceste autobuze articulate Conecto NGT, care pot transporta până la 162 de persoane, ceea ce reprezintă pentru societatea ETA S.A. din subordinea Consiliului Local costuri de exploatare mai mici şi emisii mai reduse per pasager. Au motoare alimentate cu gaz natural comprimat, motoare ecologice, cu o eficienţă foarte ridicată, cu un consum de combustibil mai mic cu 20% faţă de autobuzele vechi, cu emisii reduse de CO₂ în comparaţie cu motoarele care funcţionează cu motorină. Accesarea fondurilor europene rămâne șansa noastră de dezvoltare. Le mulțumesc tuturor celor care au participat la realizarea acestei investiții atât de importantă pentru orașul nostru. Toţi cei care ajung în Râmnicu Vâlcea invidiază municipiul nostru şi trebuie să vă spun că sunt extraordinar de mândru că sunt primarul municipiului Râmnicu Vâlcea”, a declarat domnul Mircia Gutău, primarul municipiului Râmnicu Vâlcea.